Dophelg

I helgen har vi haft dop för Majken som sagt:) Och vilken lyckad helg det blev! Jag är så glad, allt klaffade och var jättebra, sånär som på vädret. Jämtland visade sig från sin oväderssida med blåst och regn. Men! Man kan inte få allt... för övrigt var det ju bra:)
 
Jag var ju stressad som vanligt på lördagsmorgonen, men vi kom iväg ändå i bra tid och installerade oss i kyrkan. Läste en tackbön med skakig stämma, var ju så nervös... Min moster läste världens finaste text lagom till nästa sång så det knappt gick att sjunga. Brukar man gråta på dop? Aja, Majken var nöjd och glad hela tiden och prästen var också bra. Fika i sockenstugan efter det och sen var det massa matlagning som skulle styras inför kvällens fest. Även den blev väldigt lyckad, tipspromenad, god mat och alla glada:) Jag är så himla glad att det blev bra och kul! Sen svischade ju hela helgen förbi utan att jag hann knäppa några kort men jag räknar med att andra gjord det:)

 
 
Jag har liksom knappt ett kort på Majken i dopklänningen!
 
Idag har vi vart på föräldragruppsträff:) Vi pratade om bäbismat. Majken fyller fyra månader imorgon så då får hon börja smaka riktig mat:)
 


Kommentarer
mamma

Fina bilder här med.
Det är tur att många fotograferade. Mina blev inte alls lyckade.
TACK för helgen. SÅ lyckat!

2012-10-08 @ 22:13:59
gam´mostern

riktig mat - typ korv med bröd
Hade du skakig stämma? Det märkte jag inte ett dugg av
Tusen Tack själv - en underbar helg!!!

2012-10-09 @ 07:50:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0