Helgen

I torsdags åkte jag alltså till Stockholm för att få lite egentid. Hela fredagen satt jag och skrev på ett skolarbete tills Mats och Kate kom hem från jobbet. Då gick vi ut och åt på sushiköket, jättegott! På lördagsmorgonen kunde jag ju så klart sova hur länge som helst, men vaknar alltid mellan sju och åtta ändå så det blev inte så mycket sovmorgon. Jag, Kate och Maria gick sedan på fotografiska, som inte var så spännande tycker jag. Sen promenerade vi vidare på söder, och jag fick min fotbehandling medan Katarina fick ansiktsbehandling. Värsta lyxigt... Vi fick även prova något slags paraffinbad för händerna och blev itrugade munkar och annat gott fika, trevligt ställe:) På kvällen kom Maria och vi åt revbensspjäll och sen såg vi mello. Rätt låt vann inte. Alcazar är ju alltid bäst, och Panetoz!
 
På söndagen for vi ut till Tyresta Nationalpark med halva Matsis släkt. Där var det jättefint!! Men massor av folk! Vi grillade korv och pinnbröd och på slutet besökte vi Naturum, jag älskar naturum:) Ska till det på Gotland i sommar tänkte jag, sen kollade vi in området dit Kate och Mats ska flytta. Och besteg fjället. Där var det också massa folk. Jag blir tokig till slut, man får ju aldrig vara ifred eller ensam i den där stan! Sen åkte vi hem till Maria, kollade in hennes lägenhet och blev bjuden på välstekt lax;)
 
Imorse tog jag tåget hem igen, MASSOR av folk. En timmes häng på skolan innan jag åkte hem för att hämta Majken. Jag har saknar henne väldigt mycket i helgen så det var väldigt mysigt att hämta på förskolan. Vi har haft så trevligt nu på eftermiddagen. Men hon håller på att få fler tänder och har bajsat fem gånger bara från det att jag hämtade henne till nu när hon lagt sig. Och hon är jätteröd i rumpan och har så ont, lilla stackaren.
 
Nu är det måndag igen och en ny skolvecka, jag känner pressen. På torsdag åker vi till Falun:)


Kommentarer
mamma

Silonsalva. Tjockt lager! Och ofta, om det nöts bort.

Svar: Jo vi kör på det..
Bridget

2014-03-10 @ 20:48:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0