Börjar tappa det här med bloggen...

Nu är vi i Lycksele. Innan det några dagar med Katarina, Mats och Carl-Johan i Tännäskröket. Funäsfjällen var verkligen trevligt och vi gillade särskilt Bruksvallarna. Dit skulle vi gärna återvända för att hyra stuga och åka längdskidor😊 Sen var det i och för sig inte så många fler ställen vi besökte men förhoppningsvis blir det fler gånger. Åkte ett spår som hette Mittåkläppsspåret med Hima, det var upp upp upp på fjället och sen en sväng där uppe. Jättefint! Hima var så trött när vi skulle ner att jag funderade på att slänga upp henne på axlarna. 

Fredriks mormor begravdes igår, det är därför vi nu är här. Och för att träffa lilla Liv som Simon och Hannas bäbis heter. Jättegullig och sover mest hela tiden. Igår på begravningsfikat försvann plötsligt Majken och Lion. De hade låst in sig på toaletten och Lion höll på att borsta Majken i håret med toaborsten😱
De hade visst kul men Majken fick åka hem och duscha. 

Idag har jag cafepluggat lite och så har vi varit på loppisrundan. Ikväll spela spel och hoppas att barnen sover. Igår när Fredrik var ute på kusinhäng beställde jag och Hanna pizza och såg på spåret. Bägge barnen sov som stockar från sju till sju. Lyx.

Och Nilas! Han har börjat krypa!








Kommentarer
mamma

Tappa inte bloggen... det är så roligt att läsa den. Men kan förstå om du inte alltid hinner skriva.
Både text och bilder uppskattas.

2015-01-31 @ 22:30:37
irene

Nää, tappa inte bloggen. Det är ju som ett slags dagbok, mer eller mindre regelbunden. Kul för dig att läsa om några år, 15-20 år sådär. Det är dessutom så roligt för mig och andra att följa dig och de dina fastän man är en bit ifrån.

2015-02-04 @ 19:09:28
URL: http://tantmammamatte.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0