Önska kan man alltid...

Min moster tog initiativet till en trevlig bloggutmaning med olika rubriker från a till ö. Jag börjar med ö.

Det är så mycket jag önskar.
Ett hus där jag trivs ute på landet nära skogen. Höns.
Om inte det så i alla fall ett städat hem.
Jag önskar att jag hade en bred yrkeserfarenhet och självförtroende.
Att jag var bra.
Jag önskar mer tid i naturen, nu läser jag om den i böcker med vackra bilder.
Island.
En kropp med mer muskler och bättre kondition.
Mycket pengar vill jag ha.
Några får.
Tid och tålamod.
En natts god sömn.
Sommar och utflykter med barnen.
Bättre hårsvall.
Familjen samlad på en och samma plats.

Kan ju hålla på en evighet med detta. Finns alltid mer att önska. Men jag har det också rättså bra. Världens finaste ungar. Ibland lyckas jag också vara världens bästa mamma, en gång har Majken sagt det. När jag köpte en målarbok. 








Kommentarer
mamma

Underbart!
Vet du vad. Det är helt rätt att önska, men samtidigt vara så klok så man inser att man har det väldigt, väldigt bra.
Jag tror att du har fattat det.
Och rätt vad det är så kan man förverkliga en del av sina önskningar...

2016-03-18 @ 19:09:30
irene

Det viktigaste har du redan nått; underbara ungar och ett betydelsefullt jobb. Att du är världens bästa mamma är ju helt självklart, vänta bara tills ungarna vuxit upp så kommer du att få höra från dem själva att de aldrig kunde haft en bättre mamma.

2016-03-18 @ 19:35:11
URL: http://tantmammamatte.blogg.se
Helena

Gulliga små barn!

2016-03-19 @ 09:55:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0