Som man bäddat får man ligga.

Ja nu är det söndag och helgens festligheter är över. Jag var på disputationsfest i fredags på Gamla teatern här i stan. Det var en kollega som forskat kring arbetsminne och arbetsminnesträning. Vilken fest! Klackarna i taket, jättekul! Hur som helst så är det ju ingen enkel match att kliva upp ur sängen dagen efter en sådan kväll. Men framåt lunch hade det ordnat upp sig och vi for iväg till Mörsil och Kretsloppshuset. Vi kikade på små kycklingar som höll på att kläckas och åt som vanligt god mat. På kvällen bjöd vi in Jonas och Olle till en italiensk middag som var svår att laga men det blev faktiskt gott! Missade nästa earth hour men kompenserade med att ha nedsläckt resten av kvällen.

Imorse for jag motvilligt ut i skidspåret och avverkade 15 km. Tanken var att jag skulle börja köra långpass denna helg men förutsättningarna var inte de bästa. Som man bäddar får man ligga.
Sen har vi åkt Bob i kärringbacken och lekt hemma hos Abbe. En bra dag.
Imorgon måndag igen. Hade gärna varit ledig några dagar till.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0